Łódź/Warszawa, 21 sierpnia 2012 roku – Dzisiaj odbyła się oficjalna prezentacja nowego Katalogu IKEA 2013 zatytułowanego „W nowym wystroju, w lepszym nastroju”. W tym roku tematem przewodnim są tekstylia, dzięki którym możemy w prosty i niedrogi sposób zmienić wystrój naszego domu. Polacy kochają swój dom, jako najważniejsze miejsce na świecie. Kontynuując kierunek „Ty tu urządzisz”, IKEA chce im nadal dodawać odwagi do zmiany wystroju wnętrza, który wpływa na nastrój i jakość życia. Tegoroczne wydanie jest po raz pierwszy interaktywne. Dzięki specjalnej, bezpłatnej aplikacji katalogowej, użytkownicy smartfonów i tabletów mogą uzyskać dostęp do interaktywnych materiałów dostarczających dodatkowych porad i inspiracji z zakresu zmiany wystroju wnętrza.
Tworzenie katalogu to dla IKEA ogromne przedsięwzięcie. Dlatego też dotarcie do jak największej liczby ludzi jest tak ważne, aby dzielić się z nimi pasją firmy, jaką jest wyposażanie domu. W tym celu IKEA opracowała specjalną aplikację do pobrania na smartfon lub tablet, umożliwiającą mobilny dostęp do nowego Katalogu 2013, a także związanych z nim interaktywnych materiałów dodatkowych. Aplikacja jest dostępna na system operacyjny Android w wersji 2.2 oraz wyższej, a także na system OS w wersji 4.3 i wyższej dla iPhona lub iPada. W przypadku smartfonów i tabletów obsługiwanych przez system Android aplikacja katalogowa jest dostępna na ponad 1 200 urządzeń, takich jak np. Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Note, Samsung Tablet 10.1, HTC Desire czy HTC Sensation 4G. Natomiast w urządzeniach działających w oparciu o system 3G działanie niektórych funkcji może być zaburzone, zwłaszcza jeśli chodzi o materiały dodatkowe. Nowy Katalog IKEA można przeglądać bez konieczności połączenia z Internetem, jednak jest ono potrzebne, aby uzyskać dostęp do materiałów dodatkowych.Aby uzyskać dostęp do materiałów dodatkowych wystarczy znaleźć symbol telefonu w katalogu i zeskanować stronę. Symbole znajdują się na wybranych stronach w prawym górnym rogu. Materiały dodatkowe można otworzyć również bezpośrednio w aplikacji poprzez kliknięcie symbolu wskazującego, że są one dostępne.
W ramach interaktywnych materiałów dodatkowych użytkownicy mają wiele ciekawych możliwości. Dla przykładu mogą zaglądać do wnętrza mebli, zwłaszcza szafek czy regałów, oglądać różne produkty w dużym powiększeniu czy uzyskać dostęp do dodatkowych inspirujących zdjęć. Cześć obrazów można oglądać w 3D, niektóre z nich mają nawet formę animacji pokazujących zastosowanie wybranych mebli. Użytkownicy aplikacji katalogowej mogą zobaczyć te same wnętrza urządzone przy użyciu różnego rodzaju tekstyliów i dla kontrastu całkowicie ich pozbawione. Mogą też zobaczyć swoje ulubione meble w różnych odsłonach. Nie brakuje również ciekawych filmów przedstawiających wybrane produkty, historie projektantów oraz wyjątkowe inspiracje i porady, jak łatwo i niedrogo zmienić wystrój domu, aby czuć się w nim lepiej na co dzień. Interaktywne dodatki dostępne są również na stronie IKEA.pl.
„Bardzo się cieszymy, że w tym roku Katalog IKEA zyskał nowe oblicze dzięki specjalnej aplikacji, która umożliwi nam dotarcie do jeszcze szerszej grupy odbiorców. Użytkownicy będą mieli szybki i łatwy dostęp nie tylko do samego katalogu, ale również do niezwykle ciekawych materiałów dodatkowych, dzięki którym uzyskają jeszcze więcej inspiracji i porad, jak w prosty sposób zmienić wystrój wnętrza, bez konieczności ponoszenia przy tym wysokich nakładów. W tym roku polecamy im szczególnie tekstylia, które czynią nasze życie bardziej przytulnym, wygodnym, kolorowym i wesołym. Dzięki nim możemy też podkreślić nasz indywidualny charakter. Zachęcamy więc do zabawy tekstyliami i naszą nową katalogową aplikacją” – powiedziała Petra Färe, IKEA Deputy Retail Manager.
_______________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2011 odwiedziło ponad 18 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
Dodatkowych informacji udziela:
Karolina Horoszczak
PR Manager, rzecznik prasowy – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 720 46 46
E-mail: karolina.horoszczak@ikea.com
________________________________________
Dodatkowe informacje
O Katalogu IKEA 2013 – fakty i liczby
• W Polsce Katalog IKEA wychodzi już 17. rok z rzędu
• Tegoroczne wydanie ma 324 strony, nieco zmieniony format oraz nową, bardziej przejrzystą strukturę
• Katalog IKEA 2013 został wydrukowany w nakładzie 5,26 miliona egzemplarzy w polskiej wersji językowej, a na całym świecie w liczbie 212 milionów egzemplarzy
• Katalog IKEA 2013 będzie dystrybuowany w 43 krajach w 62 wersjach językowych
• Dystrybucja w Polsce obejmuje siedem miast, w których działają sklepy IKEA, tj. Katowice, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Warszawę oraz Wrocław
Link do strony artykułu: https://ww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nowy-interaktywny-katalog-ikea-2013